Tak a je to vyřešený. Spousta mých známých zažívá různé pocity. Mezi nejčastější se kterými se potkávám v souvislosti s prezidentskou volbou jsou naštvanost, zklamání, pocit vítězství, lhostejnost, pohrdání ostatními, hrdost a ještě další, které můj slovník nedokáže popsat. Abych řekl pravdu, tak ve mě se mísí všechny zmíněné snad jen mimo pocitu vítězství a hrdosti. Když jsme byli postaveni před fakt, že si letos můžeme „vybrat“ nového prezidenta, tak jsem se docela těšil. Padalo spousta nápadů, kdo by se toho mohl ujmout. Mě se nejvíc líbily úvahy směrem ke Zdeňku Svěrákovi nebo Marku Ebenovi. Jednak by jsme se vrátili ke kultu umělce, který je mi z dob prezidentování Václava Havla blízký a navíc si myslím, že to jsou lidi bezúhonní, inteligentní a vtipní. A právě proto možná nekandidovali. A já jsem za to rád, protože účinkovat v takové frašce by určitě nechtěli.
Když jsem dubnu roku 2010 zakládal tento blog, tak jsem se zapřisáhl, že politice se tady věnovat nebudu. A myslím si, že se moc nezpronevěřím, když v pár bodech zmíním své pocity z první přímé volby prezidenta České republiky.
1. Když jsem poprvé viděl seznam kandidátů, tak se mi chtělo plakat a řekl jsem si, že lidská drzost některých z kandidátů nezná hranic. Jsem ale hrdý občan, takže jsem se jal sbírat informace a začal jsem se přesvědčovat, že někteří z kandidátů jsou v pohodě. Šlo to těžko, ale u některých se mi to povedlo.
2. Masáž, která probíhala ze stran médií mě sice lehce minula, protože se snažím „zprávám“ v TV vyhnout a jediným zdrojem informací pro mě zůstává Radiožurnál. Bohužel ani ten se nevyhnul dle mého názoru spousty manipulativních zpráv. Prostě Fischer se Zemanem měli média zmáklý, proto se do hlavních debat dostávali právě oni. Údajně na základě veřejných výzkumů od agentur, o kterých také proběhly zprávy tiskem, které je usvědčovaly z manipulací ve prospěch té či oné strany. Výsledkem bylo, že se veřejně probíralo to, že vlastně nikdo jiný, než tihle dva šanci nemají. Já tomu nevěřil, stejně jako spousta průměrně inteligentních šimpanzů. Řekněme si ale jasný fakt, že volilo spousta podprůměrně inteligentních šimpanzů a pod heslem „Stejně to vyhraje Zeman, tak nic nezmůžeme a budeme volit Zemana“ volili, tak jak volili. Tuhle skupinu lidí omlouvá jejich nízká inteligence. Co mě sere ale víc? Viz bod 3
3. Daleko víc mě nasrala skupina lidí, kteří si první volbu chtěli užít a zvolit si toho svého kandidáta, který je jim sympatický, který se jim líbí, se kterým soucítí, která je žena. A nepřemýšleli vůbec o šancích jednotlivých uchazečů. Bohužel tito lidé patří mezi průměrně inteligentní šimpanze a přesto svůj hlas takhle promrdali. Budiž. Volba je každého právo a dokážu pochopit, že doufali, že stejně jako oni se najde víc zoufalců, kteří zvolí Bobošíkovou. A už vůbec nechápu u těchto inteligentních jedinců to, že si museli být vědomi toho, že když oni svůj hlas promrdají, tak to neovlivní podprůměrně inteligentní šimpanze, kteří se drží svého „Stejně to vyhraje Zeman, tak nic nezmůžeme a budeme volit Zemana“. A dopadlo to tak jak to dopadlo, takže místo toho aby podpořili kandidáty, kteří objektivně měli šanci, svůj hlas spláchli do hajzlu a s jejich svolením je druhé kolo v takovém obsazení v jakém je. Tihle lidé se zachovajli stejně jako komunisté, kteří podpoří zákon tím, že odejdou ze sněmovny a nehlasují ani pro ani proti. Je to stejné. Tito lidé prostě dobrovolně odešli z volby prezidenta a já si myslím, že to jsou zbabělci.
4. Možná jste poznali, že jsem nasraný. Jsem nasraný a to hodně. Nechtěl jsem v druhém kole Zemana ani Fischera. Nechci tam ani Schwarzenberga, ale co s tím kurva udělám? Nic. Teď už nic a to díky podprůměrně inteligentním, průměrně inteligentním a nadprůměrně inteligentním šimpanzům, kteří kurva vůbec nepřemýšlí a mají v hlavě nasráno.
5. Budu volit v druhém kole Schwarzenberga. Proč? Protože jste svými hlasy rozhodli o tom, že je to pro mě jediná možná volba v porovnání se Zemanem. Proč ne Zemana? Proč bych měl svým hlasem předávat vládu země z rukou člověka, který svými zákony spustil rozkrádání téhle krásné země do rukou člověka, který v tom prostoduše pokračoval a přivedl do politiky takový sráče jako je Gross a Špidla a ………. tak dál. To fakt dělat nebudu. Nemám z toho radost. Daleko radši bych tam viděl Dienstbiera. Což byla moje volba a nebýt podprůměrně inteligentních ….. už se mi to nechce vypisovat, tak by se to povedlo.
Spousta lidí bude mít na můj článek spoustu názorů, tak se je nebojte napsat do komentářů. Diskuze o politice se mají vést u piva, mě to ale nedalo a chtěl jsem to ze sebe dostat trochu ven, tak snad se mi to povede.
14.1.2013 v 19.37
S bodem 5 souhlasím. Jedna moje učitelka vždy říkala Jednooký mezi slepejma králem. Asi tak to je. Fišera jsem taky nechtěl a hrozně jsem se bál, že to dostane on… Já jsem si mezi kandidáty na konec vybral že jsem hlas dal s čistým svědomím…(přemysla) I když jsem ho taky vlastně promrdal.
Eben mě nenapadl. A vzhledem k jeho inteligenci by byl asi vhodnej ale nešel by do toho…
Tedy druhému kolu zdar.
PS. Jestli tě takhle rozčilují všechny politické události, tak tě brzo šlehne
Souhlas?: 0 0
[Odpověď]
Sborez Odpověď:
Leden 14th, 2013 v 19.45
NN, všechny ne, ale tahle jo, byla to šance začít s tím něco dělat… Jinak jsem v poho
Souhlas?: 0 0
[Odpověď]
18.1.2013 v 18.56
Cituji: „Daleko víc mě nasrala skupina lidí, kteří si první volbu chtěli užít a zvolit si toho svého kandidáta, který je jim sympatický, který se jim líbí, se kterým soucítí, která je žena. A nepřemýšleli vůbec o šancích jednotlivých uchazečů. Bohužel tito lidé patří mezi průměrně inteligentní šimpanze a přesto svůj hlas takhle promrdali.“
Tak to je to nejblbější, co jsem tady zatím četl. Za hlas Karlovi bod, ale za tenhle plk -10. Říká se tomu demokracie a každý by právě měl volit podle svého nejlepšího svědomí. Akorát jsi tím v podstatě řekl, že lidi by podle tebe měli volit Zemana, nebo Fišera. A vida! Většina naštěstí nedala na dva favority a radši volila Karla, což ovšem popírá tvoji „tezi“, že svůj hlas vyhodili.
OMG! Příštího myslivce ti vyleju na hlavu.
Souhlas?: 0 0
[Odpověď]
Sborez Odpověď:
Leden 20th, 2013 v 17.12
NN, já jsem tím vlastně jenom řekl, že dávat hlas uchazečům, kteří byli předem odepsaní (Sobotka, Bobošíková, Fischerová, Roithová) bylo promrdání hlasu. A nejspíš se shodneme, že Schwarzenberg, Dientsbier patřili mezi uchazeče, kteří se do druhého kola dostat mohli. Sice taky nechápu tvojí volbu, ale jak říkáš je to demokracie. Ale trvám na svém, že volba předem vyřazených kandidátů bylo spláchnutí hlasu do hajzlu. A ve světle dnešních informací o Benešových dekretech ze strany knížete si už taky nejsem jistý ničím. Ohledně toho myslivce, asi si nedáme teda žádnýho, protože za tvojí volbu v prvním kole vyleju druhýho na tvojí hlavu.
Souhlas?: 0 0
[Odpověď]
19.1.2013 v 10.50
Má smysl volit voly?
Souhlas?: 0 0
[Odpověď]